Tannlegene vil, dersom ønskelig, utvikle et kostnadsoverslag for pasienten, med alternative behandlinger, slik at regningen ikke kommer uventet.
Når behandlingen starter kan det være at man underveis ser at behandlingsplanen bør endres. Du vil som pasient hele tiden være informert om hvilke vurderinger vi gjør og endring av opprinnelig plan gjøres i samarbeid med deg som pasient.
Pasientgarantien ved Tannestetiske Senter innebærer også at du som pasient vil:
- finne prisliste på våre tjenester i resepsjon
- om ønskelig få overslag over forventet kostnad på tjenesten før den behandlende tannlege starter behandlingen
- informasjon om økt kostnad ved justert behandling underveis
- få en orientering om den behandling tannlegen vil utføre
- få informasjon om tannbehandlingen som er utført
- få spesifisert faktura/regning for gjennomført behandling
kunne ha telefonisk tilgang på tannlege utenom normal arbeidstid– om du skulle få akutte problemer - Eventuelle klager rettes direkte til den behandlende tannlege eventuelt med skriftlig kopi til daglig leder.